SLAVNOSTNÍ INAUGURAČNÍ KONCERT

ne 26. 01. / 19:00 / KC Golf / Hudba
Pořádá: KC Golf

Vstupenky

Vstupné dobrovolné:
Dobrovolným příspěvkem podpoříte tento výjimečný nástroj. 

Výtečnými koncerty oslavujeme nový klavír Steinway. Pokud chcete tento krásný kulturní počin finančně podpořit i Vy a krásu tohoto nástroje dále podporovat můžete přispět bezhotovostně na k tomu zřízený účet: 131-3260350297/0100
Finanční prostředky takto získané, budou poskytnuty Městu Semily jako příspěvek "kulturní veřejnosti" na pořízení klavíru. 

Moc Vám za to děkujeme!

Jste srdečně zváni na klavírní koncerty:
Novoroční koncert
6.1. / 19:00 / Ivan Klánský, Lukáš Klánský – klavír

Slavnostní inaugurační koncert
26.1. / 19:00 / Ivo Kahánek, Kateřina Ochmanová, Emil Viklický – klavír
Na tomto koncertě budete mít možnost dobrovolným vstupným/příspěvkem podpořit tento výjimečný nástroj.

Ivo Kahánek, Kateřina Ochmanová, Emil Viklický – klavír
Součástí slavnostního večera bude prezentace nového klavíru Steinway, který v KC Golf stojí díky městu Semily. Budete mít možnost odnést si silné zážitky z výjimečného koncertu světových klavíristů a krásného nástroje. Ivo Kahánek je bezesporu jedním z nejvýznamnějších českých klavíristů současnosti. Jeho virtuózní technika, hluboké porozumění hudbě a schopnost vyjádřit širokou škálu emocí z něj činí umělce světové úrovně. Kateřina Ochmanová talentovaná klavíristka s všestranným hudebním nadáním. Její studium na Akademii múzických umění v Praze pod vedením Iva Kahánka ji nesporně ovlivnilo a posunulo její umělecký růst na vysokou úroveň. Jazzový pianista a skladatel Emil Viklický je známý originální tvorbou a virtuózní hrou.
Dobrovolným příspěvkem podpoříte tento výjimečný nástroj. 

Koncert proběhne společně s talenty klavírního oddělení v rámci spolupráce se Základní uměleckou školou v Semilech, kteří se představí v úvodu koncertu. Terezie Nechanická s Romancí od Antona Rubinstejna, Elena Trenkov a Vojtěch Šobáň s programem pro 4 ruční klavír : Paul McCartney, John Lennon: Yesterday a Elena Trenkov zahraje od Dmitrije Šostakoviče: Tři fantastické tance, op. 1

Ivo Kahánek

„Ivo Kahánek je vynikající pianista!“ (Sir Simon Rattle)

Interpret nevšední emocionální síly a hloubky si získal pověst jednoho z nejpůsobivějších umělců své generace. Svůj dar okamžitě navázat citovou vazbu s publikem dokáže náležitě zužitkovat ve skladbách od baroka po modernu, s těžištěm v romantickém repertoáru. V cizině je rovněž pokládán za specialistu na interpretaci české hudby.
V roce 2004 se stal absolutním vítězem mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro a již předtím získal ocenění v mnoha významných kláních u nás i v cizině (Maria Canals Piano Competition v Barceloně, Vendome Prize ve Vídni, Stiftung Tomassoni Wettbewerb v Kolíně nad Rýnem, Mezinárodní soutěž Fryderyka Chopina v Mariánských Lázních, Concertino Praga aj.).
Po úspěšných debutech na festivalu Beethovenfest v Bonnu a na Pražském jaru obdržel pozvání od Symfonického orchestru BBC k vystoupení na festivalu BBC Proms v londýnské Royal Albert Hall. Tam v srpnu 2007 pod taktovkou Jiřího Bělohlávka provedl Klavírní koncert č.4. Ivo Kahánka si vybral Sir Simon Rattle ke dvěma vystoupením s Berlínskou filharmonií v listopadu 2014. Následoval nadšený ohlas odborné kritiky i široké veřejnosti. Mladý klavírista se stal po Rudolfu Firkušném teprve druhým českým pianistou v historii, jenž vystoupil s tímto světoznámým tělesem. Kromě toho spolupracuje Ivo Kahánek pravidelně s Českou filharmonií a má za sebou úspěšná vystoupení s Mahler Chamber Orchestra, Wiener Symphoniker, BBC Scottish Symphony Orchestra Glasgow a mnoha jinými. Z dalších významných umělců, s nimiž spolupracoval, jmenujme alespoň dirigenty Semjona Byčkova, Jakuba Hrůšu, Andrése Orozco-Estradu, Rafaela Payareho, Vladimira Ashkenazyho a mnoho dalších. V roce 2018 se stal držitelem ceny Classic Prague Award za sólistický výkon roku. Ivo Kahánek pravidelně natáčí pro Český rozhlas a Českou televizi.
Ivo Kahánek je absolventem Janáčkovy konzervatoře v Ostravě ve třídě Mgr. Marty Toaderové a Akademie múzických umění v Praze ve třídě prof. Ivana Klánského. Má za sebou také studijní stáž na prestižní londýnské Guildhall School of Music and Drama u Ronana O ́Hory a mistrovské kurzy pod vedením Karl-Heinze Kämmerlinga, Christiana Zachariase a dalších osobností.

Kateřina Ochmanová

„Byla zpěvačkám výbornou oporou tempickou, rytmickou a zjevně i interpretační. Nikde si nic neusnadnila obvyklým krácením introdukcí a závěrů árií, které nejsou technicky mnohdy vůbec snadné.“ (Jiří Fuchs  - KlasikaPlus)

Absolventka Akademie múzických umění v Praze (Ivo Kahánek), v posledních letech se stala držitelkou několika cen za klavírní spolupráci (Mezinárodní pěvecká soutěž Antonína Dvořáka, Mezinárodní pěvecká soutěž Olomouc, Violoncellová soutěž Jana Vychytila aj.). Od roku 2015 působí na Konzervatoři Pardubice. Kateřina se narodila v Semilech do rodiny hudebníků. Vedle hry na klavír se věnovala také studiu akordeonu, zpěvu a komorní hudby. Obdržela několik ocenění v národní soutěži základních uměleckých škol ve všech těchto oborech. Během studií na Pardubické konzervatoři (ve třídě Jany Turkové) utvořila klavírní duo s Martinem Smutným, společně pak získali 2. místo a speciální cenu za nejlepší provedení díla Antonína Dvořáka na Schubertově mezinárodní soutěži pro klavírní dua. V následujícím roce získala Kateřina Ochmanová 2. cenu na Novákově mezinárodní klavírní soutěži v Kamenici nad Lipou. Jako sólistka vystoupila s Komorní filharmonií Pardubice, Janáčkovým komorním orchestrem, Akademickými komorními sólisty, Podkrkonošským symfonickým orchestrem a Turnovským orchestrálním sdružením. Rovněž se zúčastnila mnoha mistrovských kurzů (Peter Frankl, Markus Schirmer, Avedis Kouyoumdjian, Peter Nagy, Jan Jiraský, Alena Vlasáková) a byla vybrána mezi aktivní účastníky masterclass se světoznámou pianistkou a specialistkou na interpretaci skladeb J. S. Bacha Angelou Hewitt v Lipsku. Jeden akademický rok strávila na univerzitě v Drážďanech ve třídě Arkadi Zenzipéra . Kateřina Ochmanová je zakládající členkou souboru Quasi Trio (David Šimeček - klarinet, Judita Škodová - violoncello). Díky úspěšně vykonanému konkurzu se zařadilo mezi aspiranty na členství v Evropské akademii komorní hudby, která sdružuje nejperspektivnější mladé soubory Evropy.

 Emil Viklický

Jazzový pianista a skladatel Emil Viklický je známý originální tvorbou a virtuózní hrou.

Emil Viklický je přední český jazzový pianista a hudební skladatel. Pochází z Olomouce z výtvarnické rodiny (otec byl asistentem malíře Jana Zrzavého v letech 1946-49). Po maturitě na Slovanském gymnáziu v Olomouci (1966) absolvoval obor numerická matematika na přírodovědecké fakultě olomoucké Univerzity Palackého (1966-71, promovaný matematik), oboru se však později nevěnoval, protože již během studií přenesl svůj zájem na hudbu a zejména jazz. Svou roli v jeho rozhodnutí ale hrála i změna politických poměrů v tehdejších Československu po roce 1968-69. „Chtěli si mě tehdy nechat na fakultě jako asistenta analýzy, a kdyby nebylo negativních změn ve společnosti, možná by to tak i dopadlo,“ vzpomíná Viklický v jednom z pozdějších rozhovorů.
V první polovině 70. let hrál Viklický v Jazz Sanatoriu Luďka Hulana, SHQ Karla Velebného a byl členem jazzrockového Energitu. Tehdy se začal se prosazovat i v zahraničí V roce 1976 zvítězil v mezinárodní soutěži jazzových klavíristů v Lyonu a ve stejném roce získal za skladbu „Zelený satén“ první cenu v mezinárodní skladatelské soutěži v Monaku ve stejné soutěži získal později (r. 1985) druhou cenu za skladbu „Cacharel“.
Jeho první sólové album „V Holomoci městě“ (1977) zaznamenalo velmi pozitivní ohlas u jazzové veřejnosti a kritiky (zisk ceny Supraphonu 1979). Viklickému se zde podařilo spojit standardní moderní jazzový projev s inspiracemi z hudby jeho moravského regionu.
Další důležitý vklad do umělecké dráhy Viklického vnesl jeho studijní pobyt na prestižním jazzovém učilišti Berklee College v Bostonu (1977-78). Tam si Viklický prohluboval zejména své znalosti kompozice a aranžmá (u Herba Pomeroye, Grega Hopkinse, Mikea Gibbse ad.).
Od návratu z USA vedl Viklický svou kvartetní formaci, vystupující zprvu pod názvem Československé jazzové kvarteto, později pod jeho vlastním jménem. S ansámblem Lou Blackburn International Quartet však vystupoval i v řadě evropských i mimoevropských zemí. Dlouhodobá a mimořádně intenzivní byla spolupráce s finským skladatelem, trumpetistou a hráčem na syntezátory Jarmo Sermilä. Viklický pobýval ve Finsku 1982-83 a ze společných nahrávek vzniklo zahraniční kritikou vysoce hodnocené album „Confluence“. Ve své rozsáhlé jazzové činnosti pokračoval Viklický i v 90. letech a po zlomu století: viz např. 1991 vystoupení na North Sea Jazz Festival.
Ve své tvorbě 80. a 90. let se Viklický i nadále úspěšně snažil o fúzi folkloru s jazzem. Nejvíce přitom spolupracoval s Výrazně přitom spolupracoval se zpěvačkou Zuzanou Lapčíkovou a později též primášem Hradišťanu Jiřím Pavlicou či zpěvačkou Ivou Bittovou.
Vedle nahrávek s předními světovými jazzmany, mimo jiné trumpetistou Joe Newmanem, pianistou Jamesem Williamsem a kytaristou Billem Frisellem, se postupně stále výrazněji věnuje kompozici soudobé hudbě (viz např. CD „Homage to Josip Plečnik“, vydané při příležitosti Plečnikovy výstavy na Pražském hradě).
Je autorem i třech oper. Ta první „Faidra“ vyhrála v mezinárodní soutěži Nová Opera pro Prahu 2000. Dále složil komorní operu „Oráč a smrt“, inspirovanou disputací Jana ze Žatce, a operu „Máchův deník“ aneb „Hynku, jak si to představuješ?“, napsanou v r. 2003 na objednávku Národního divadla.

Zpět na program